Thursday, March 19, 2015

I have a friend, who is in the process of a divorce. Kawan aku ni laki. Bini dia yang mintak cerai tu. They have been together for almost 15 years, including 8 years of marriage. Alasan bini dia mintak cerai mmg aku tak boleh nak brain lah kan..because dorang dah susah sama2 dari awal. Secara tiba jahhh bila bini dia dah kerja masyuk, start buat perangai, mintak cerai..katanya kerana kawan aku ni tak mampu tanggung family.

And dia maki macam2 lagi... agak haru lah kan.

Kawan aku ni sedih gila..sebab dia tak sangka, kenal punya lah lama, tapi disebabkan harta bini dia boleh jadi mcm tu. Padahal family kawan aku ni banyak gila tolong bini dia bab duit even before dorg kawin lagi.

Tapi disebabkan bini dia mintak cerai dan dah malukan kawan aku ni, semua org pun jadi benci ahh kat bini dia. Mak bapak, kawan2(laki aku) nasihat suruh dia forget the wife and find someone else,and never to go after her again. I have my doubts, because I feel like he is kinda like me, where perasaan dia tu bersembunyi disebalik lawak2 bodo bangang dia dan kata2 poyo dia yang dia takkan pegi balik ke bini dia.

And memang betul pun.. despite all the brainwashing from various parties, dia masih menaruh harapan untuk bini dia balik kat dia. Bini dia sekarang malas nak deal dgn court case or bayar gantirugi kot, that dia pujuk kawan aku ni balik, demi anak katanya. Obviously mamat ni nak! Perasaan sayang ni bukan boleh suka suka hati je dtg dan pergi. Casanova sekalipun, kalau dah sangkut sorg, mmg dia sangkut jugak... walaupun dia still nak main cinta dgn org lain.

And bila laki aku dapat tau, dia rasa nak marah kat kawan aku ni.

So I told him..

Kita tak duduk kat tempat dia. Semua org cakap senang suruh lupa, tapi sebenarnya kalau jadi kat kita, entah lagi teruk terhegeh2nye. Aku sendiri pun kalau ko mintak cerai maki2 pastu pujuk aku balik, mmg aku akan balik kat ko. And I am pretty sure that you would do the same. It would be different if he already has someone to be with. Ni apa pun takde.. dahla dia ada anak dgn bini dia tuh. And dia pernah susah sama2. The very least we could do is just be there for him lah.. kata kawan?!

Hahaha.. aku rasa mcm penasihat agung sangat when I came out with such sentences.. but seriously beb, cakap aku yang ni..mmg betul dan boleh pakai. Aku rasa lah. Kan..hahahahaha

Janganlah main2 dengan perasaan.. you dont know how much it could hurt anyone. I have been frustrated myself and believe me, the pain is even worse than my second miscarriage. And aku ni kira berhati jantan lah jugak..

Harini makan banyak..nak tido takboleh..perut kembung sgt. Esok kononnye nak bangun pagi pergi gym pastu main squash kat ukm. Tah boleh tah tidak..pg td pun bangun kol 10.30...hahaha.


No comments:

Post a Comment