Monday, December 5, 2011

tibe tibe menghilang...

aku rasa macam aku tetibe menghilang from the blogging world. haha, not that i havent been blogging for long punn, cuma rasa macam semak nak blog sbb ada agenda lain menanti kann. so, where have i actually been last week?

ada beza ke bahasa yang kat kain rentang tu? haha. tahla, maybe ada kot, tapi aku tak rajin lagi laa tgk orang tulis camtu kat kl ni. aku g bandung dohh with the family last week, some experience for me. ko kata 'alahh, bandung je?' haa mmg ahh bandung je, tapi ko pegi ke? tak kann. haha.

gerak dari KL thursday night, sampai airport bandung kol 10, 11 camtu la. arrival hall dia cenonet gila, dah ahh selebet je, orang beratur sampai luar nak masuk.  kotor dia takyah cita laa, bape ramai plak penduduk dia yang miskin and biasa dgn keadaan camtu kan. i din take much photos, biasa ahh, tak biasa kuarkan camera sepanjang masa, camera ni mmg aku beli nak buat jeruk dlm beg. bila dah balik ni rasa menyesal la plak tak amek gambar bebanyak, especially gambar keadaan di bandung (bajet journalist!) 

our accomodation. pretty place, dissapointed with the toilet though..

DH!
 dah sampi tu lepak bilik tido, the next morning siap2 nak g theme park which was recently opened, ada lagi menan dlm tuh yang tak open to public, tapi ok la, sbb banyak jugak yang bole main kan. aku tak slalu pun g theme parks, so bila pegi ni rasa macam segan2 pun ada gak sbb tak penah nak naik any sort of coasters ke apa kan, dulu time kecik pegi sunway lagoon, tak cukup tinggi nak naik any of the rides.

so pegi theme park ni, mmg aku naik sume la. takut ke tak takut tu biasa ahh, yang buat cuak ada je yang bodo2 pun ada jugak. wanted to go on everything with DH, tapi bila ada yang nak kene lock seat tu, DH tak muat dohh, hahaha, so aku naik je la. ada satu je yang dia bole naik which was the yamaha coaster, it was pretty cool, but the ride only lasted for what, 2 minutes ke apa? kejap gila. klu boleh naik roller coaster yang lama2 sikit sampai muntah mesti syiok kan.
SIL and me at Trans Studio, bandung (bajet macam universal studios laa hahaha)


big baby wakakakaka

i was on the wheels, laju cap ayam je kete tuh pegi.

on one of the rides, masa tgh turun water slide, nampak laju ke tak?haha, hati aku bedebar time ni.

DH basah kuyup woo, hahaha seb bek aku tak dok blakang.


teman budak ni naik dragon cap ayam,

kesian doh monyet tuh,
lepas habis berjimba kat trans studio, g makan nasik padang. aku tak bape suka laa makan nasik padang, sbb lauk dia punya minyak, mmg menggila la. mual tau tak. tapi klu kene yang sedap tu ok la. lepas makan tu kitorang pun lepak luar restoran, DH nak isap rokok, sambil2 tu usha ahh the streets, ternampak ahh ada mamat ni dgn monyet dia, buat performance kat atas divider tu, aku kesian tgk monyet tu je, kene rantai patu kene buat macam2 kan. tuan dia suruh solat la, naik moto la, naik skateboard, macam2 ahh stunt. haha, ada yang monyet dia pakai suar askar, baju koboi, hahaha, mcm amusing, tapi aku tetap kesian tgk monyet2 tu, tak patut dohh buat binatang mcm tu. tapi tu ahh, nak buat camne, takde duit kan, apa cara pun jadi janji boleh dapat duit.

the streets of bandung are filled with poor people trying to sell you stuff, make you listen to their music, beg you for money.. tgh2 traffic, a few guys with guitars and violins would stop by your car and play you songs. the good thing is that dorang mmg terer laa main alat2 tuh. yang sedih nye tak dapat banyak mana pun, kira cam sadis ahh keadaan rakyat sana. yang kaya mmg kaya betul, yang miskin mmg miskin habis, middle class poeple ilek i guess?

haih, le ni aku rasa serabut nak blog, i shouldve blogged on the spot while in bandung, but i was too lazy to do so, plus i din bring the memory card adapter in order to have the photos transferred for blogging, makanya dari too lazy tu, jadi super double triple quadruple lazy la kan. mmg ahhh tak payah nak blog sangat, tapi ni kan blog aku, so sukati aku laaa nk meriahkan blog aku  dgn beribu2 post pasal bandung ni pun, kau susah apa? karang2 la aku sambung balik buat blog ni. rasa macam nak terberak plak.

No comments:

Post a Comment