Sunday, November 27, 2011

Manicure,Pedicure

yesterday i went for my first ever mani and pedi session kat The Nail Parlor, Alamanda. sebelum g aku dah buat reservation utk 2 orang on sunday, which is today, tapi buat smalam instead because g alamanda smalam nak g tgk wayang cite puss in boots, sbb plannye aku nak ajak DH buat skali dah kaki dia horror gila, hahaha biasa ahh kaki lelaki, kaki ayah aku pun gitu gak. tapi dia taknak plak last menet, tapi takpe ahh tak kesah pun, sbb manicurist dia sume org puang jeee haha mana boleh org puang laing pegang laki aku, takboleh takboleh no no no eh.

session started with pedi, kaki aku pun agak kotor la ehh, kuku panjang patu ada daki2 celah kuku.. ee. aku geli tgk, biasa potong sendiri je, tapi aku cari sepit kuku tak jumpa, kira mmg nak suruh aku g kedai ahh tu ahahahahah nak pulak duit tgh ada, (snarnye dah lama aku nak g, tapi time DH bawak dulu kedai penuh so tangguh ahh) dia gosok2, urut2 kaki aku, scrub sume, buffered them nails sampai jadi mcm sedap gila ahh rasa kaki aku lepas habis treatment tu, tu baru basic treatment, klu aku amek option yang mahal2 lagi tak tau ahh, duk dlm rumah kaki kene sarung dgn plastik. bila buat tgn plak, sama gak, urut2 skali, buffer kuku... hish, klu aku tau begini best jadi pompuan yang pompuan pompuan, time kecik dulu takkan aku teringin nak belagak tomboy. haha, mana tau mak aku kot2 tgk aku cam pompuan lebih dulu dia bawak aku pegi pamper diri dari awal lagi kan. untung laa takyah kuar duit. hihihi.

the whole session took about an hour and a half, therefore i was 20 mins late for the movie(puss started at 8, my manicure, 7)jalan cite dia agak laju la bagi aku, berbanding dgn katun2 yang aku tgk seblum ni, tapi bagi aku,aku suka la, will definitely have it downloaded for future viewing, hehe. habis wayang kol 9.30, still ada masa lagi ni nak pegi beli yang gosok2 badan time mandi tu, aku tak tau ahh bende panggil tu, tapi bukan yang span tu yang jaring2 bundut2 tu. ingat nak beli kat guardian je, RMduahenggetsetengah je kan, tapi sbb masa kuar dari nail parlor tu aku lalu body shop, patu ada offer plak tuhh, makanya aku pegi beli kat sana,

silap besar silap besar, plan nak beli bende basuh badan tu je, skali tgk ada wangi2 baru, patu aku rasa sedap plak bau dia, beli plakkk, hahahaha, patu ada offer shower gel yang 35 se, tapi beli 2 harga 35 gak(klu tak jadi 70 la biasa kan) aku beli gakkkkk. patu sbb poyo rasa tgh ada mood nak jaga tgn(baru lepas buat kuku kannn, patu duit pun ada, haha) beli gakk hand and nail cream. nak pakai bape lama tak tau la kan, tah2 tak sampai seminggu. total damage done there:RM218. campur kuku tgn kaki lutut dahi sume ada ahh around 300+, plus contact lenses, 400 gak ahh, habis duit aku bulan ni. seb bek aku tak beli set mani and pedi tu je doh, bajet2 nak buat kat umah kan, klu tak habis beg duit aku masuk spital kene penyakit organ berlubang. untungnye jadi pompuan ni, masa tak kawen, duit takde, mak pak bela, masa dah kawen, duit takde, laki bela gak, tapi laki aku nak komplen mender beb, aku beli sbb nak pakai dgn dia je, kuar bukan aku pakai pun. kang bising plak bau belacan lah hape la, haha, patut tiap2 malam dah wangi ni anak aku  berjujuk dah tunggu nak diberanakkan, ni habuk pun tarak. tak balik modal ahh macam ni b! hahaha. i put aside siap2 dah duit nak simpan, cuma tak simpan2 je kat bank. bahaya gak tuhh, bila datang naluri shopping tu, sorok duit celah mana pun korekkkk balik gak amek nak beli. biasa ahh wei orang muda2, haha nak plak sebelum ni dah terbiasa buang duit camtu je. nnt aku dah tua ada anak, naluri keibuan tu ganti naluri shopping tu pepandai la aku nak putar belit duit tu kan.

one of my best friends lives nearby, takde la that near that i could just walk over to her house, 10 km marathon bole la kot? ke half? haha. but quite near la kan, so klu DH bagi boleh ahh pegi lepak dgn dia, yay!
i told her that id treat her for mani, pedi klu DH taknak ikut, tapi dok dang ahh beb, sorryyy. plan berubah serta merta maka tak sempat la kan nak bermanja dgn mung. hehe. len kali eh len kali.

No comments:

Post a Comment