Saturday, November 12, 2011

hello people

its been really long since my last update, i think la, haha, always been wanting to update, dah byk gila perkara berlaku sejak dua menjak ni tapi tu ahh, tak terupdate beb, tgk pc rasa nak browse je, tak rasa nak type. tapi nak update, mcm mana tuh?? ahaha.

walaubagaimanapun, here i am at this hour(i think the blog's system clock x accurate) updating blog aku yang dah bersawang2 ni.

aku tgh dlm mode prektis buat nasik dagang yang perfek, tapi agak payah laa klu lari dari measurement 1gantang tu. nnt nasik jadi lembik keras2 gitu, tarak syiok punyaa. tapi tu klu lain dari ukuran segantang la, klu segantang tu huhh, pakai hidung harung nasik pun konfem molek ahh.

ada orang kata i should stop writing things in my blog just incase someone decides to manipulate every word i type. berkeras tuu suruh aku stop tulis blog, nak cakap dgn aku sendiri pun tak sanggup sbb takut ter-gaduh dgn aku haaaaa, so aku dgn ini ckp melalui blog je la sbb aku pun takut gak tergaduh dgn dia haha. tapi bagi aku la kan, apa bende laa sume ni, klu nak manipulate pun, boleh jadi apa, blog aku ni harmless maa, bukan aku kutuk politik. byk hal rumahtangga, persendirian je, and as said by someone, hal rumahtangga authorities bukan hingin pun nak masuk campur. so? so kesimpulan aku, pasal berenti tulis blog ni, buat sementara waktu ke, selama lamanya ke, aku malas ahh nak dgr, katanye orang takde keje je yang tulis blog. mmg la aku takde keje, so aku tulis la blog. hahaha. blog ni bukan nye satu pekerjaan ye bang, blog ni utk mengisi masa lapang. jadinya walaupun aku menulis blog, tak bermaksud aku takde keje lain. keje dah siap, apa salahnye klu nak tulis pun kan. kan KAN?

baru2 ni aku tgk kat tv, cerita tanah kubur. mamat ni bekas imam, dia terlupa yang dia pegang duit surau, bila orang kata duit tu ada dgn dia, dia mati2 tak mengaku. a few days went by, dia pun bukak ahh quran, tgk2 ada duit tu dgn dia. mula2 niat nak bagi balik, tpai tak jadi, sbb takut orang kampung kata 'kan aku dah kata duit tu dgn ko, ko kata tak' kira nak jaga maruah la ni, agama tergadai takpe.... bekas imam tu seblum mati dia sakit jadi tak larat, patu panas nak mampus(sampai mampus pun dia rasa panas) tetibe mati dlm keadaan panas. kira dia sorang jela yang rasa panas tu, patu bila org dtg baca yasin, tgk badan dia ada ulat, patu perut dia jadi busuk(mcm daging busuk tu). hahaha, ni baru hal kecik beb, klu hal sampai gaduh2 sbb malunya anak kawin lari, camne? hanya Allah yang tahuuu.

aku cakap je, tak mengharap pun bende ni berlaku kan, tapi tu ahh, selagi sempat, kita tobat. nnt dah too late, maruah tu takde apa dah, dlm kubur tak pakai pun harga maruah tu nak masuk syurga.

orang banyak tepon aku suruh balik lah ruma balik lah ruma. yang ni mmg aku bengang sikit laa, sbb menyibuk kan. dah tu klu menyibuk dgr cite dua2 belah pihak takpe gak, ni dgr seblah pihak je, patu nak semak2 buat pandai tepon aku nak tolong selesaikan masalah. Mehhhh sini aku nak habaq kat hgpa, masalah takkan selesai klu jalan cita tak betul, patu bila nak ok je mula nak belasah sini sana. tapi yala, aku tak salahkan hgpa, sbb biasa ahh, cerita tu klu dah diolah jadi sedih dan diceritakan oleh orang yang sedang sedih makanya orang akan memihak pada dia pun.

baru2 ni ada orang datang rumah , konon nak selesaikan perkara ni, lepas dia datang tu, terus terkejut gila babi. sbb dikatakan aku dibomoh, tapi dia tgk aku ok. dikatakan aku dibawak lari, tapi aku dihalau keluar sebenarnye. dikatakan laki aku pegi court bawak gengsta, tapi yang pegi court tu pakcik laki aku je pun.

dah, ni baru sikit cerita yang diputar belit. dah buat orang bengang and rasa nak take their side kan. aku ingat aku dgn adik2 aku je kaki putar belit kat rumah dulu, rupanya kemana tumpah kuah klu tak ke nasik kannnn hahaha. tapi putar belit dia kuar time dirasakan maruah terancam je.

ikutla nak pecaya amende pun, aku ok je. janji aku dah kawen dgn sah dan halalnye and aku reti buat nasik dagang. kau reti ke?  hahahaha.

wei aku sayang nak main batman doh, nnt habis, nak beli game baru mcm membazir, tapi takpe ahh, kira boleh jimat2 gak main game tu(main game pun jimat) sbb DH beli MW3, tgh on heat nak naik level online sume so aku takde can pun nak men ps. tanda2 nak jimat duit tu, hahaha.

No comments:

Post a Comment