Tuesday, December 6, 2011

bangkok.. eh silap. bandung.

Rumah Mode factory outlet, mahal nak mampus, baik aku beli kat FOS je, sama harga.

makcik tua dan anaknye.

otw back to the hotel
tak sah la kan klu tak shopping? haha, second day tu pegi la memane fac outlet yang ada, DH's cousin (dlm gambar makcik tua tu) kata murah barang dia the last time she went, so aku pun ingat murah la kan, nak la jugak bantai seluar banyak2, dah suar aku tinggal selai je, sedih tau. skali pegii, mak aii, harga sama je mcm kat kl punye fac outlet, buang karan jee tunggu g bandung baru nak beli, klu aku tau harga dia nak naik mahal aku beli je suar kat sini. tapi tu ahh sbb dah pegi, so beli jela apa yang ada. kat endon, jeans dia sume skinny doh, hahahaha, aku suka gak skinny ni, DH tak suka, but i bought 2 pairs anyways. dahh, alang2 menyeluk poket biar sampai membeli seluar. selai dlm 190,000 rp, converted to malaysian money around 80 camtu la. one miss sixty, one paul smith. murah? cehhh, like i said, FOS pun sama je harga.

DH syiok ahh boleh beli baju banyak2. sbb baju dia ada 5 helai je kat rumah, pakai hari2 sampai rabak. 5 helai baju tu dah nak dekat 7 bulan jugak la, haaa. kesian kan. big sized shirts are so hard to find in asia, nak plak indonesia where the people are all petite. ada satu je factory outlet yang jual big sized tshirts, tu pun tak banyak choice, tapi apa boleh buat, bukan slalu DH boleh beli baju, makanya rembat je apa yang ada.

rumah mode factory outlet tu tgh on sale, so obviously it was packed with manusia2 rambang. aku dok tgk workers dia serabut dok lipat balik baju yang semak2, haha, sampai ada yang muka bengang gila babi, patu mengeluh, patu bebel sesorang. bende2 yang dtg dari kilang ni mmg susah nak cari saiz yang seswai doh, yang banyak sesuai yang seksi meksi la plak kan, aku nak beli takat nak pakai dlm bilik mcm tak berbaloi sbb aku slalu nak kene turun bawah, apa kejadahnye tiap lima menet aku nak kene tuka baju? ke nak suruh aku pakai miniskirt time tido? ahh buang tebiat. baik aku bogel je, lagi syiok dari pakai miniskirt.

Dinner at kampung daun. best!
ada satu malam tu DH's uncle brought us to dinner at Kampung Daun. located someplace high on a hill, the air was chilly. mahal doh restaurant tu, aku rasa sbb setting dia je, dlm hutan, atas bukit, patu cam stylo mylo gitu.
dia ada private pondok utk makan2, and pondok2 tu banyak gak ahh, sepanjang2 naik bukit tu ada pondok.

time dah duduk kat pondok tu, nak order, tetibe ada ular plak naik kat pondok kitorang, makcik DH jadi kacau, hahaha. sampai lepas dah tukar tempat, cousin DH buat bunyi ular dekat dia pun habis kene hempuk dgn handbag. hmm i wonder if mak aku hempuk DH dgn handbag dia haritu just the same?hahaha.
this is what i ordered. nasik goreng kampung daun. mcm nasik goreng usa je. hehe.

DH punye, nasi goreng seafood

semangat je FIL nak pandang camera. haha.

my big baby :D
eventhough the food wasnt as great as how i thought it should be, considering the restaurant setting, but its above edible standards and i love the atmosphere of the place, i wouldnt mind going there for dinner again. mana tau next time pegi kuar ball python yang rare plak ke kan, boleh ahh tangkap letak dlm bag bawak balik mesia. yay!

No comments:

Post a Comment