Friday, July 29, 2011

Pregnancy hungerrrrrrr

omg i cant help feeling so hungry all the time, before being pregnant i could go with 5, 6 hour gaps without food,but now, it seems like my stomach would growl every 1, 2 hours! this is insane! i really dont want to overfeed myself, because i want to gain a healthy weight but i cant help it cz if i dont eat something when my stomach grumbles then itd hurt like hell and id feel like vomiting. and its not like you have to feed yourself for two during preggers cz you only need an additional 300 calories je for the baby.before sleeping, and waking up are times when the hunger strikes at its worst. its as if i havent eaten all day long. i heard stories of people being pregnant and gaining weight like crazy because of these hunger jolts, but there should be a way to curb this kan? ke all i have to do is eat? teruk dohh lapar ni, aku tgh makan skarang pun rasa lapar gila babi, macam makanan tak masuk dlm perut, masuk dlm kulit terus je. and theyre not even cravings, klu cravings tu aku bole terima la lagi, tapi ni lapar sesaja. aperhal??

haihh some parts of being pregnant is no fun at all. tapi mengenangkan anak yang nak dapat ni, nasib baik jiwa aku redha je. hahhaha, dahhh nak anak sgt kan. mcm2 mana pun nak kene jaga. bukan bole main buang je. skarang ni aku dlm mode excited nak cari nama anak, haha.

kita kene letak nama yang ada maksud elok kan, bukan main bagi nama ikut sedap je. because the child will live up to its name, tapi ada je aku tgk nama 'yg terpelihara' tapi mcm sampah je jadinye, hahahha. mengasuh, mendidik, tu sume boleh buat bro, tapi how they turn out later in life, is totally out of our(parents) ability to predict. kita hanya merancang, tuhan yang tentukan. so klu anak aku buas mcm aku or DH pun, aku terima je, sbb dah ketentuan tuhan. mana aku rasa boleh selamat, aku slamatkan. yang takboleh tu, berserah pada yang maha Esa ajelaaa kan kan kan.

lapar la wehhh, nak subwayy, nak sushi, nak makan makanan yang kurang lemakk takmo jadi fiona (shrek) time mengandung wuuuu.

No comments:

Post a Comment