Tuesday, July 26, 2011

after all these days..

Unifi kat uma ni cam bengong je a few days ago. dah nak 5 hari baru laaa technician unifi tu dtg buat keje dia. smalam lagi aku nak update blog, tapi malas nak pgg pc, sbb DH men game baru Empires and Allies kat fb, lama sangat smpi aku jadi malas nak update. walopun begitu, tgh malam before aku tido aku men pokemon jap, and bile dah penat aku bukak tenet kat DS, nak update blog, mcm haremmmm. bole update title je, hahaha.

last week bawak eek dgn kurik g vet, kurik ada ear mites, eek berkutu, ceh. bengang gila aku dgr time tu, byk plakk penyakitnye. nevertheless dah bela kan, kena ahhh bagi dorang bebas penyakit. after the vet session we sent them for grooming. is 50bux per cat considered expensive? ke ada grooming yang lagi mahal? aku tak tau ahh, slalunye aku groom sendiri je, tapi considering my circumstances aku malas nak men bulu sgt. stakat jaga2 bagi ubat camtu ok ahh. taik DH buang. ahhaha, smalam kurik berak berselepat, maybe taik dia dah 2, 3 hari gak la, sbb keras gila kat lantai tu susah nak tanggal. DH mengamuk mcm apa je time cuci taik tu, smpi aku pun kene marah skali, bengong betul. DH asked me to go and get the toilet floor cleaner, so i went to the toilet, and brought him a bottle of clorox, padahal yang dia nak tu bende cuci jamban yang duck duck tu, tapi cakap kat aku nak cuci lantai toilet. patu dia bole pulak buat bengang dgn aku sbb aku bawak bende salah, tahpape tah. patu dah habis emo buang taik dia, dtg gak kat aku mintak nak makan, tak malu betul. dah la marah aku takpasal2, haha. takpe, janji u buang taik :D

aku rasa macam nak beli hand vacuum ahh, susah dohh nak vacuum carpet kat dlm bilik ni, penat ahh asek nak kene kuarkan kusi, steering sume everytime nak vacuum, dah la spatutnye nak kene vacuum every 2, 3 days. berat tau. sgt penat. tmpat yang takde kapet tu bole ahh nak sapu je, much easier to have the floor swept than vacuumed, its time efficient and cleaner too. plus i get to sweat abit. haha. klu ko nak tau la, tiap kali aku pgg penyapu tu, aku akan pgg mcm pegang reket squash, kononnye nak kuatkan grip aku lagi laa bila pgg reket tu nnt haha.tapi aku rasa sedikit sebanyak membantu la jugak, sbb bila menyapu tu lengan aku rasa ahh lenguh dia macam main squash. haha, fanatik gila, menyapu pun nak macam squash. tp tu ahhh back to the vacuum thingy, mahal gila babi doh, rm350 at its cheapest, paling mahal rm1k. DH mula2 ckp klu bende tu dlm 200bux, boleh beli, tapi aku tak dapat duit blanje ah. hei, ape kene mengene vacuum dgn duit blanje? aku buat keje rumah kot. bayar ahhh gaji. plus bende tu necessity, sape soh sebok nak pakai carpet dlm bilik, haaa.

Dulu aku ada ingat DH ckp, nnt klu dah kawin and ada keje, klu aku nak beli apa2, aku kene pakai duit gaji aku, takbole mintak dia. haha, aku taknak keje ahh camni. aku nak mintak kat DH je sume bende. asal plak? sbb dia laki aku laa, and he's responsible for my needs. my friend penah bgtau that, klu DH nak beli barang, dia kene beli kat aku skali. dia takbole la nak beli barang untuk dia tapi tak mampu nak beli untuk aku, unless bende tu mmg crucial la dia nak kene ada. and he should be getting me something of a similar value to what he has, or neither of us gets anything. klu tak it wont be fair. who says life is unfair? most of the time unfair sbb kita yang buat jadi unfair and then claims of being the injured party. hahaha, weeeeeiiiiirrrrddddd.

i feel like going to the gym  today. wanna run run run squat squat squat lift lift lift then go swimming. tah buat tah tidak. haha btw kawan2, aku dah gemok ye. menyampah betul ai. nasib baik gemok sikit for a cause. tapi tu ahh, aku ingat bole maintain kot if i dont miss my workouts. gota start eating healthy now.

No comments:

Post a Comment