Friday, March 2, 2012

Kids

one fine evening,DH, his aunt, her daughter and me, were on our way back home, when suddenly DH's aunt's little girl asked..

Khaira: Mak, mak jahat ke baik?
Mak   : Baik la
Khaira: Oh, takut mak jahat..
Mak   : Ah sudoh, takdok arah doh dia ni

haha, lawak sungguh budak ni, baru tak sampai 5 years old lagi tuh. kalau dia tambah 'je' kat blakang ayat dia tu lagi laa aku takboleh belah,hahahaha.

put that aside, cite sikit pasal aktiviti aku bebaru ni.

so recently kan aku start main WoW, on starter edition downloaded from blizzrd nyer website. disebabkan aku dah sampai level 20 and aku rasa nak main lagi, and DH pun rasa nak main, maka we both purchased an upgrade (sampai burning crusade je,  starter edition boleh main sampai level 20 je, lepas tu level jadi stagnant maka haruslah upgrade kalau nak main lagi). DH buleh plok  saloh redeem aku nye game key for a new account, padahal kita nak upgrade starter edition tu je sbb nak main pakai character yang dah kita level kan tu, so kene la hantar beberapa email ke blizzard customer support. nasib baik dorang ni kerja laju doh, puas hati laa bazir duit kat dia kan, email je take action selalu. tapi tu ah, kene tunggu gak la sehari kan, haha, tapi takpe, sbb email tu dia reply terus, assuring that things would be done soon, bagi sedap sikit hati aku, bukan macam customer service kat mesia ni, sebulan pun belum tentu molek g.

tapi sehari tu tak terasa sangat pun, sbb aku busy gile wei 2 3 hari ni, tak kesa la, janji masyukkk beb, haha. dia bila dah boleh duit banyak ni, tak tido pun takpe. letih mmg letih la, tapi berbaloi duit and the satisfied comments from your customer, despite ada jugak ngomelan ketidak puashatian. aku cuma manusia beb, hanya boleh mencuba. aku pun bukannye a 100% satisfied user of anything kan, suka tu suka tapi being human, mana boleh puas hati... wakakaka.

iPhone epidemic telah melanda family ni eh, dulu sume pakai blackberry, now sume nak tuka.. iphone bukan best pun. stylo+mahal je, and resale value tinggi tak macam phone lain.sbb brand dia exclusive kan. bagi aku dia tak community friendly la, sbb main game reramai nak kene the whole group guna iphone, nak bluetooth pun kene sesama iphone je, bajet lebih. hmph!

ni blaja ni apa cerita ni bai? nak masuk ke taknak? ke nak pegi blaja tempat lain je? skolah pondok? DH kata klu dia ada skali time aku blaja boleh ah nak ada anak. aku mmg nak sangat2 wehhhh anak ni, tapi tu ah, menengokkan(ada ke pekataan ni?) keadaan skarang, aku rasa, mcm better hold je dulu? sbb aku rasa nak main game lagi la pulak.. nnt klu ada anak camne nak main? ke boleh main sambil menetek tu? ahhh ada rezeki ada la kan, klu tetibe check mengandung mmg hari paling bahagia la, klu takde tape, aku boleh tunggu, sementara tu main dulu segala bapak mainan sampai bosan. ke sebenarnye aku takleh tunggu tapi aku cakap sume ni nak bagi sedap hati aku je?

wakakaka, otak aku tgh kucar hanyarrr.

No comments:

Post a Comment