Monday, September 12, 2011

Belajar

when things happen, definitely it happens sbb ada hikmah disebaliknya. kalau hikmah tu bende yang positive dan membina, then yes its ok to discuss it. tapi klu hikmah tu difikirkan sesuatu yang buruk, then simpan dalam hati jelah wehh. takyah susah2 kata 'ada hikmah tu' patu nak kata 'dah ko buat bende mcm ni sapa suruh, mmg jadi camni la'.. ko tau ke bende tu yang menyebabkan keadaan jadi mcm ni? Allah bgtau ko personally ke? weirdd.

lets just all for once stop assuming all the shitty stuff and focus on the good ones boleh tak? bosan laa dgr org sakit2 hati ni. aku nak tido je takmo dgr org sakit hati.

ye ye aku pun sama je assume yang tak elok kan, so jom la kita sama2 berubah. aku taknak pun bgtau kat sini klu aku sendiri takmo ubah. poodah.

no one likes to be assumed. ke ko suka?

anywaysss enough with that, lets move on to our main topic, iaitu belajar. ok so i know i said DH tak bagi balik usm kan haritu, tapi skarang citanye jadi lain plak. disebabkan aku gugur, and maybe i dont need to pantang lama2 pun, aku ingat aku nak cuti smpi settle hal2 hospital patu aku nak balik je la usm habiskan a semester or two, sementara DH cari inisiatif utk aku pindah universiti. squash and hardcore exercise, here i come! hahaha.

DH told me to take up a course thats easy for me to score je, takpayah buat engineering dah. dgn dia aku malas la nak cite byk kan kang dia bengang plak so aku bebel2 pendapat aku sendiri kat sini je la. aku dah buat bende ni,tinggal sikit lagi nak habis, aku rasa aku nak habiskan je. result aku mmg la mcm tahik tetapinye, im pretty confident my skills can definitely bring me somewhere. seteruk2 result aku skarAng pun im pretty sure that by the time im finished with the course aku boleh sambung master punye ahh. its not that aku nak poyo ada engineering degree, but mmg aku minta siall bende ni, klu pegi site yaAllah ko takboleh bayangkan betapa excitednye aku betapa nak pecah dada rasa seronok gila klu nnt dapat keje mcm ni, and the shittiness of my result doesnt mean im not interested in it, org kata if youre not interested then you wont do well. bullshit in my case. aku tau la diri aku. im not doing so well now pun because im taking things real easy, sbb dulu aku ingat nak extend to the max utk nak repair result sume tapi tetibe kantoi plak kawin so tu ahh. dulu hidup is all fun,squash je skarang hidup aku family plak. squash tu selit celah2 la kan, mana boleh tinggal mcm tu je kesian dia sorang2.

tapi tu ah dia, laki aku ni bukan boleh nak ditolak pendapat dia, kang merajuk plak haha padahal pendapat dia tuh nama je pendapat, padahal arahan mutlak snarnye. takpe la, ikut je camne pun. aku habis kuat klu tak puas hati pun bole tujah kat blog ni je. dah kawin kan, kene ahh ikut laki.

i hate blogging with the iPad. takboleh nak scroll utk nak check mistakes! hish. takboleh nak upload gamba lak tuh, ke aku yang tak reti nih?

No comments:

Post a Comment