Friday, October 26, 2012

how do i fix this?

haritu aku ingatkan bende ni temporary je, tapi sbb sampai skarang tak elok2 lagi, nampaknye macam permanent je masalah ni... but i have no idea of how to fix it?

fix what eh? fix the 'unable to view' photos from posts posted sometime ago. haduh.. tak syiok nye gini. i is totally sad. and annoyed.

did this happen because i started using bloggeroid on my phone?
homaigod why is this happening to my blog...

put aside the photo problems, now to discuss on the role of men and women in marriage.

DH says: pompuan ni sebenarnye kuli je.. cuma skarang zaman moden kan, byk sgt tgk cite mat saleh konon nak kene share all the work together. like total bullshit. (ok aku tambah ayat last tu, hahaha)

ooo. kuli yer.. bukan ke tanggungjawab seorang suami untuk cari nafkah? ke sebab pompuan kuli pompuan jugak yang nak kene cari nafkah? ke guane beb?

aku bukanlah seorang yang alim, kekadang aku lupa diri jugak pangkat aku sebagai seorang isteri, sbb aku balik lambat bila disuruh balik awal, aku tak prihatin apa laki aku nak makan, aku bagi apa yang ada je, aku suka bebel bagi laki aku sakit hati, laki aku kata jangan aku buat jugak sbb aku rasa bende tu takde apa... and so on.

aku takboleh nak cakap bende ni straight to DH's face because he just wont accept it, as how it is with many other men yang egonya terlalu tinggi. kalau panjat ego tu boleh beat world record doh,

cuma tu lah, susah kalau expect bini jadi kuli ni, when the real concept is to actually help each other out. redha je apa bini masak bukan kalau tak suka taknak makan...kalau taknak makan makanan macam tu bgtau awal2 so that boleh masak bende lain, ni dah suruh buat, bila hidang, xnak makan, sbb kata kita bagi makanan kucing kat dia padahal kalau dia buat keje sikit, kita tak puji kata kita tak appreciate dia plakkk. kalau bini bebel sbb lepak sampai pagi, mmg tak heran la kan, sbb dah kawen , bukan orang bujang. suami, mmg total power and control beb, tapi power and control yang berhemah. bukan power and control to push your wife around when you want to. camane nak hepi2 doh? kalau suami tu kene push around and criticized, gane? syiok ke? ke laki mmg rasa kalau kene camtu jadi hepi, tu yang dia dok buat bini cara tu? what if the wife gets stressed and the stress keeps on building inside, lelama tension jadi gila ke kan. bukan tak penah jadi.

back to what DH said, aku diam je. sbb malas nak gado. hahaha. nak komen lebih2 on what he says pun camni jela.

something to update on my tank, i bought a coralline star polyp a couple of weeks ago, and baru 2, 3 hari lepas it decided to open itself... haih seb baik aku tak buang, aku ingat mapuh dah.

i havent been feeling well. my neck hurts like shit, a muscle strain thing i think, and body's kinda shivery. i guess it was the excessive pills i took yesterday, plus with me not eating or drinking for a day and a half that made me throw up till the only thing that could come out was bile. its raya, and there are nasi dagang orders to be done but since i havent been out of the room, DH's aunt had them made instead, damn i feel bad about it. atleast DH does more work than usual... ke sama je?

i am almost reaching level 90 on my hunter in WoW, but damnnnnn it sure does take a long time. i played for 4 hours and i din even reach half the required amount of experience to be a lvl 90. lots of people play loads of characters, but im not gonna do that, im only gonna focus on my hunter, so that i can be exceptionally good with it.

i want to be lean, but im having a hard time saying no to sweets..

The recently blooming polyps

No comments:

Post a Comment