Wednesday, October 19, 2011

i love

my mother.

if only dia pikir betul2 before doing what she did, if only la dia berusaha pujuk yang keras hati kat rumah tu. then i would still have someone to cook stuff i like to eat, to talk to like always. seriously, i dont even know what is my favourite food anymore. i miss her calling me randomly gossiping about everything, and sometimes end up fighting on the phone, and if i feel really guilty about it id force myself to drag my ass back home so that she would forgive me the instant she sees me(haha taktik baik punya, sbb aku tau dia suka aku balik. mak mana tak suka buat anak dia mcm baby forever beb)

mungkin mak aku nak bagi aku rasa macam dia rasa kot. takde kasih sayang mak. klu gado dgn laki takreti nak mengadu kat sape, mengadu silap org, org tu makan dia balik.

huih, penyakit keturunan ke ni, tak dapat kasih syg mak? haha. kira nnt klu aku ada anak pun aku kene abaikan dia kejap la sbb kepentingan perasaan dan ego aku?

ada mak best ahh, bole suruh suap makan kalau malas nak makan sendiri. laki pun boleh buat, tapi dulu2 je. skarang suruh suap 2,3 sudu layan lagi pastu..'eh g amek nasik sendiri la org nak makan ni' wuu sedih.

tapi takpela, zaman sekarang kan, setan makin berleluasa, jadinyeee perasaan benci, bengang, ego, maruah diri tu lagi penting dari anak. tawakkal jela.

insyaAllah apahal jadi pun klu aku ada anak nnt, aku takkan biarkan dia sendiri walau dia kawin lari mcm aku. anak aku, besar mana pun dia, walaupun hati dia bukan utk aku tapi utk suami dia, tapi deeep down dia mesti nak cari aku jugak sbb dah aku mak dia, nak pulak mmg rapat dari kecik so sapa lagi yang dia boleh pecaya? takkan anak aku nak pegi mengadu kat ko kot?

No comments:

Post a Comment